Mnangagwa’s Son-In-Law Bids $3.5 Milion For Local Football Rights, As Kwese Shows No Interest

Kwese TV’s former broadcast partner, Dr Dish, has submitted a $3.5 million bid in order to broadcast matches from the domestic Premier Soccer League (PSL). This comes at a time when Dr Dish’s former partners, Kwese TV, said that at present they had no interest in broadcasting the local league. If Dr Dish’s bid is accepted by the PSL, the domestic league will receive $750 000 per year for the next five years.

50% of Dr Dish is owned by Zimbabwean lawyer Gerald Mlotshwa through his private family vehicle Ktulu Nominees after a deal that was signed in January. This makes Mlotshwa’s family the largest shareholder in Dr Dish. Mlotshwa is married to President Emmerson Mnangagwa’s daughter, Farai Mnangagwa.

Sources from Dr Dish told the Herald,

The leadership at Dr Dish believe interest in Zimbabwean football is very high throughout the country with thousands, if not millions, of people following what happens at our stadiums every weekend with religious interest.

They believe, if well-packaged, and with a lot of matches being covered, there is a market out there that has an appetite for content that is generated from the local Premier League and which a lot of people want to see on their televisions at home, in the bars or in the offices.

Of course, the decision rests with the PSL leaders and let’s see how it pans out but clearly, this is far more money, which has been put on the table, than what the PSL were getting from their previous deal with SuperSport.

More: Herald


Quick NetOne, Telecel, Africom, And Econet Airtime Recharge

If anything goes wrong, click here to enter your query.

Gerald MlotshwaDr DishKwese

Gerald Mlotshwa is a Zimbabwean Lawyer, entrepreneur and founder of Titan Law. He has interests in the financial services industry and the media sector. Mlotshwa is the son-in-law of President Emmerson Mnangagwa Read More About Gerald Mlotshwa

BOSTV Blue Ocean Satellite Television is a free to air satellite TV channel which is 100% Zimbabwean owned.The channel brought back some of the popular South African soapies like Generations, Muvhango, Rhythm City as well as other entertainment, that were lost when South African brodcaster... Read More About Dr Dish

Kwese TV was a subscription-based Zimbabwean satellite and broadcasting network owned by Econet Wireless Zimbabwe, under Econet Media. The service was shut down formally on 1 November 2018. Customers that had bought the satellite could still watch Free to air content on their Kwese equipment... Read More About Kwese

News On WhatsApp

Tap to join WhatsApp Group(no discussions)
https://chat.whatsapp.com/Ecx9DQoUNhjD2jpMiQeVQn

If you find the group full, please notify us on +263 777 784 119 or +263 732 464 000.

Comments

Back to top

One Comment on “Mnangagwa’s Son-In-Law Bids $3.5 Milion For Local Football Rights, As Kwese Shows No Interest

  1. James played Mujuru on the supermarket deal by starting the supermarket business and he siphoned money and the business went bust Mugabe saved Makamba from being shot by Mujuru I remember The Oldman Mugabe telling Mujuru to accept that every business is a gamble it has a a risk element. MUJURU CHILLED THEN CAME the scandal that he was involved with Amai Gucci Grace and bought her a very expensive perfume the Oldman then said Aika Mufana uyu haabatsiriki but he had pressed a wrong button now coming to his Telecell” Gone una Gone wake” kana waqwidibigwa accept Makamba face yako haitrustiki you look like a crook maybe you are lying

Write a Comment

Your email address will not be published.